|

لایه لایه لباس پوشیدن اصول داره یِلخی نیستا؛ هنوز سرده اینجوری لایه ای تیپ بزن!

layer clothing

لایه لایه لباس پوشیدن را امتحان کرده‌اید؟ فکر کردید با پوشیدن چند لباس روی هم یعنی لایه لایه لباس پوشیده‌اید؟ لایه لایه لباس پوشیدن اصول…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لایه لایه لباس پوشیدن را امتحان کرده‌اید؟ بسیاری به جای اینکه یک لباس خیلی گرم به تن کنند، تصمیم میگیرند تا با چند لایه لباس پوشیدن خود را به بهترین شکل ممکن با شرایط تطبیق دهند. اما مسئله اینجاست که لایه لایه لباس پوشیدن اصول خاص خود را دارد. اگر نتوانید این اصول را رعایت کنید نه تنها در گرم نگه داشتن بدن موفق عمل می‌کنید؛ بلکه به عنوان یک فرد چاق خود را به دیگران معرفی خواهید کرد که هیچ توانایی و سلیقه‌ای در ساخت یک استایل ایده‌ال ندارد!

از همین‌رو میخواهیم در این مقاله مهم‌ترین اصول لایه لایه لباس پوشیدن را با شما در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

یقه اسکی را جزئی جدانشدنی بدانید

یقه اسکی را همیشه، زیر هر لباسی به تن کنید. این لباس بهترین نوع محافظت از خودتان در برابر سرما و همچنین پوشاندن بخش گردن و سینه است. یقه اسکی به خوبی از پس این وظیفه مهم برمی‌اید. و جالب اینجاست که میتوانید یقه اسکی را زیر هر لباسی بپوشید. از پیراهن‌های رسمی گرفته تا میهمانی یا حتی پوشیدن بلوز یقه گرد و هودی اورسایز و غیره.

با این تفاسیر؛ یقه اسکی را باید جزء لباس‌های ضروری در کمد لباس دانست. البته ما در مقاله‌ای جداگانه درخصوص لباس‌های ضروری کمد لباس صحبت کرده‌ایم.

notjessfashion-winter-layers-maxi-coat-sweater-dress-900x1200@2x

کت آستردار یا دولایه بخرید!

اگر نگاهی به استایل سلبریتی‌ها بیاندازید متوجه می‌شوید؛ یکی از مواردی که همواره در لایه لایه پوشیدن لباس خود استفاده می‌کنند، کت آستردار است! چند بازیگر یا خواننده را دیدید که از کت بلیزر همراه با کت مردانه استفاده کند؟ یا اینکه به سراغ کت چرم به همراه کت خز مصنوعی یا کت جین زیر ترنچ برود؟

البته کت تنها در استایل مردانه نبوده و زنان نیز میتوانند با کت، استایل‌های زیبا و شیکی را برای خود بسازند. هرچند که در این انتخاب باید به سراغ کت‌هایی با یقه‌های بزرگ‌تر بروند تا یقه آن بر روی شانه‌هایشان بیوفتد.

لباس‌هایی با پارچه عایق

خب در این مسئله هیچ شکی نیست که لباس‌ها از پارچه‌های مختلف دوخته می‌شوند. حال فرض کنید؛ لباسی را انتخاب کرده‌اید بسیار سنگین است؛ آیا میتوانید استایل دوست داشتنی لایه لایه داشته باشید؟ قطعا خیر! لباس‌های انتخابی شما باید سبک باشند. لباس‌هایی با پارچه عایق معمولا بهترین گزینه به حساب می‌آیند. این پارچه‌ها نه تنها گرمای بدن را حفظ می‌کنند، بلکه به استایل شما نیز جذابیتی دوچندان میبخشند و اجازه می‌دهند چندین لایه لباس را روی هم بپوشید، آن هم بدون اینکه حجیم و چاق به نظر آیید.

معمولا پارچه‌های کشمیر، پشمی و فلیس جزء پارچه‌های عایق به حساب می‌ایند و در حفظ گرمای بدن عملکرد بسیار خوبی از خود به جای میگذارند.

به-رنگ‌ها-توجه-کنید

به رنگ‌ها توجه کنید

اگر جزء افراد کوتاه قد به حساب می‌ایید و یا اینکه میخواهید لاغرتر از همیشه به نظر برسید؛ معمولا توصیه می‌شود که از سه لایه لباس بیشتر استفاده نکنید. تازه این لایه ها در یک رنگ یا رنگ‌های بسیار نزدیک به هم باشند. این نوع استایل مونوکروم شما را جذاب‌تر از همیشه به دیگران معرفی می‌کند.

تاکنون چنین استایلی داشته‌اید؟

الگوهای لباس ساده

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لایه لایه لباس پوشیدن، انتخاب لباس‌هایی با ساده‌ترین الگوهاست. انتخاب لباس‌های بدون طرح و ساده به شما این اجازه را می‌دهد تا در زمان کوتاه‌تری آماده شوید. اما اگر جزء علاقمندان به لباس‌های طرح‌دار هستید میتوانید به سراغ یک الی دو مورد از لباس‌های طرح‌دار داخل کمد خود بروید. هر چند که دقت داشته باشید؛ طرح‌های هر دو لایه لباس نباید یکسان باشد!

ترتیب-را-رعایت-کنید

ترتیب را رعایت کنید

اصول لایه لایه لباس پوشیدن خیلی مهم است. این اصول حتی در ترتیب پوشیدن نیز ورود کرده و برای آنها تعیین تکلیف می‌کند. مثلا در سبک پوشش لایه لایه پوشیدن بهتر است که اول به سراغ لایه‌ روشن بروید و بعدها لایه‌های تیره‌تر را به استایل خود اضافه کنید. به این ترتیب یک هارمونی بسیار خاص و چشم نواز رو شکل می‌دهید و زیبایی استایل شما چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

Layering-superpositions

بوت زیبا و راحت انتخاب کنید

خرید بوت زنانه، آخری قدمی‌ست که در استایل لایه لایه لباس پوشیدن باید رعایت کنید. بوت انتخابی شما اگر ارتفاع بلندی داشته و تا بالای زانو و یا حتی ران برسد، آنچنان جذابیتی به استایل شما می‌بخشد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. البته راحت بودن آن را نادیده نگیرید؛ شما در زمان قدم زدن باید در راحت‌ترین حالت ممکن قرار داشته باشید وگرنه نمیتوانید از آن لذت ببرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی