|

آثار منتخب چارلی چاپلین

می خوای از فیلم های چارلی چاپلین ببینی اما نمی دونی چی به چیه؟ ما بهترین هاش رو گفتیم

اگر به تماشای آثار فاخر علاقه داری و دلت می خواد تا چند تا از بهترین آثار ساخته شده تاریخ سینما رو ببینی این فیلم ها رو از دست نده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دنیای سینما بدون شک هیچ نامی نمی تواند با نام چارلی چاپلین بزرگ به رقابت بپردازد. چاپلین از بزرگ ترین شخصیت های دنیای سینماست که آثار شاهکار و خارق العاده ای را هم به روی پرده برده است آن هم در دوره فیلم های صامت. چارلی چاپلین حقیقتا یک نابغه در این عرصه می باشد که اگر می خواهید بهترین آثار سینمایی با بهترین کیفیت ها را مشاهده کنید باید برای یکبار هم که شده ساخته های این کارگردان و البته نویسنده بزرگ را ببینید.

با توجه به این که آثار به جا مانده از این نابغه سینمایی به طرز قابل توجهی زیاد است شاید برایتان انتخاب یک یا دو اثر تماشایی کار دشواری باشد به همین خاطر ما در ادامه پنج مورد از بهترین ها و شاهکار ترین خلقیات چاری چاپلین را به شما معرفی می کنیم که گرچه سیاه و سفید هستند، گرچه صامت اند و گرچه دهه های زیادی از زمان ساخت آن ها می گذرد اما این آثار ابدا محدود به دوره خاصی نیستند چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ لذت تماشا.

1.پسر بچه – 1921

نخستین فیلم بلند چارلی چاپلین که باعث شهرت چشمگیر او هم شد سینمایی پسر بچه است. پسر بچه داستان کودکی است که مادرش به خاطر فقر و نداری و به امید زندگی بهتر او در آینده کودک خود را در ماشینی که متعلق به یک ثروتمند است رها می کند اما دست بر قضا دزد ها ماشین را می ربایند و کودک به دست یک ولگرد می افتد و آن ولگرد نیز با جان و دل از او مراقبت می کند، اما همه چیز این جا به پایان نمی رسد.

امتیاز IMDb : 8.3 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 100 / 100

امتیاز Filimo: 96  / 100

بهترین آثار چارلی چاپلین

2.جویندگان طلا – 1925

بدون شک همه شما تا به حالا سینمایی های زیادی دیده اید از مردمی که در دوره ای خاص تمام زندگی خود را فدای یافتن طلا می کردند، مردم معمولی ای که دارایی اندک خودشون رو در راه کشف طلا از دست می دادند و مردم فقیری که برای رسیدن به طلا هر کاری که از دستشان بر می آمد، روایت کرده اند، جویندگان طلا نیز دقیقا در رابطه با همین قسم مردم است و البته رنجی که در کشف طلا متحمل میشدند. جویندگان طلا دارای سکانس های خارق العاده ایست که برای ابد در ذهن هک می شوند از جمله سکانسی که چارلی فقیر چکمه خود را می پزد تا بخورد چرا که دیگر چیزی برای خوردن باقی نمانده است.

امتیاز IMDb : 8.2 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 100 / 100

امتیاز Namava : 93  / 100

بهترین آثار چارلی چاپلین

3.روشنایی های شهر – 1931

اگر به دنبال برترین اثر چارلی چاپلین می گردید باید به شما بگوییم که بسیاری از منتقدین بر این باورند که روشنایی های شهر بهترین ساخته این نابغه سینمایی می باشد، نه تنها بهترین ساخته او بلکه یکی از بهترین ساخته های تمام دوران. روشنایی های شهر از احساسی ترین و غم انگیز ترین و در عین حال عاشقانه ترین ساخته های چاپلین می باشد که روایتگر داستان عاشقانه ولگردی است که دل به یک دختر گل فروش نابینا می بندد و برای تامین مخارج درمان او خود را به هر دری می زند اما از بد روزگار اتفاق های ناخوشایندی در این میان رخ میدهد که داستان کمدی روشنایی های شهر را به یک درام کمدی تبدیل می کند.

امتیاز IMDb : 8.5 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 97 / 100

امتیاز Namava : 95  / 100

بهترین آثار چارلی چاپلین

4.عصر جدید – 1936

اگر اهل تماشا کردن فیلم و سریال و یا خواندن کتاب هایی باشید که از گذشته حکایت می کنند مطمئنا تا به حل بارها آثاری را خوانده یا دیده اید که در رابطه با رکورد بزرگ جهانی، ماشینی شدن صنعت و البته بی کار شدن کارگران متعدد ساخته شده اند؛ عصر جدید نیز یکی از همین فیلم های سینمایی است که با شیوه ای بسیار هنرمندانه سلطه ماشین آلات بر زندگی انسان ها را نمایش می دهد. تلخی روزگار به وضوح در این اثر قابل مشاهده است اما آنچه که نهایتا در پایان بندی فیلم نمایان می شود امید است و بس.

امتیاز IMDb : 8.5 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 98 / 100

امتیاز Namava : 93  / 100

بهترین آثار چارلی چاپلین

5.دیکتاتور بزرگ – 1940

به گزارش شایانیوز، و اگر قرار باشد که یک فیلم فقی یک فیلم از چارلی چاپگلین را تماشا کنید، شاید بهتر باشد تا دیکتاتور بزرگ را انتخاب کنید، سینمایی که اولین فیلم تماما ناطق چاپلین می باشد و داستانی کاملا سیاسی و انتقادی دارد. اگر چه که این فیلم به خاطر جبه ضد نازی ای که دارد در زمان انتشار خود مورد خشم عده ای قرار گرفت اما مگر غیر از این است که داستان های انتقادی همیشه مورد انتقاد عده ای قرار می گیرند.

امتیاز IMDb : 8.4 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 92 / 100

امتیاز Filimo: 95  / 100

بهترین آثار چارلی چاپلین

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی