|

دکوراسیون مدرن برای دیوار پشت تلویزیون/ با این چیدمان خونتو هم بزرگتر کن هم جذابتر

برای نصب تلویزیون روی دیوار پذیرایی باید بهترین دیوار را انتخاب و به چیدمان و دکوراسیون اطراف آن نیز توجه کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تلویزیون در هر خانه در سراسر کشور یافت می‌شود و به صورت روزانه استفاده می‌شود. سالیان سال نحوه قرارگیری جعبه جادویی در خانه به یک شکل مشخص و سنتی بود؛ اما طی چند سال اخیر که همه‌چیز تغییر کرده است دکوراسیون نیز از همین قاعده پیروی کرده و دچار تحول شده است. در همین راستا چیدمان تلویزیون و ملزومات آن نیز با تغییر همراه بوده است. این روزها قراردادن تلویزیون روی دیوار پذیرایی یکی از روندهایی است که در خانه‌های کوچک و بزرگ به فراخور سلیقه افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نصب تلویزیون روی دیوار علاوه بر اینکه لازم است بهترین دیوار را انتخاب کرد و آن را در ارتفاع مناسب گنجاند باید به چیدمان و دکوراسیون اطراف آن نیز توجه کرد؛ از این رو که توجه به این مقوله تغییرات چشمگیری در هال و پذیرایی ایجاد می‌کند. در ادامه به برخی از اشکال دکور تی‌وی وال یا دیوار تلویزیون پرداختیم.

1

یک قفسه بندی فرورفته ایجاد کنید

یکی از انواع طراحی تی‌وی وال این است که پس از انتخاب دیوار یک قفسه طراحی کنید که شبیه به یک فرورفتگی باشد. سپس تلویزیون را درون آن بگذارید و قفسه و طبقه‌هایی که در اطراف آن ایجاد کرده‌اید را با وسایل دکوری همچون قاب عکس، کتاب و… پر کنید.

5

2

تلویزیون را بالای شومینه نصب کنید

یک قانون کلی وجود دارد که از نصب تلویزیون روی دیوار شومینه اجتناب کنید؛ اما همه قوانین تبصره هم دارد! گاهی در خانه نقلی و کوچک بهترین مکان برای نصب تلویزیون، دیوار شومینه است. در این صورت هم فضای بیشتری به خانه خود می‌بخشید و هم استانداردهای لازم برای قرار دادن تلویزیون روی دیوار را رعایت خواهید کرد.

3

دیوار پشت تلویزیون را مشکی کنید

یک راه سریع برای ذوب کردن تلویزیون در پس زمینه این است که دیوار خود را دقیقاً به همان رنگ صفحه تلویزیون کنید. بنابراین می‌توانید دیوار پشت تلویزیون را به رنگ مشکی در آورید این کار به پنهان کردن تلویزیون زمانی که از آن استفاده نمی‌شود کمک می‌کند.

4

 آن را با آثار هنری منطبق کنید و کنار هم بگذارید

یکی دیگر از نحوه چیدمان تلویزیون این است که آن را در میان دو تابلو قرار دهید؛ یا اطراف آن را با آثار هنری مختلف بپوشانید. برای زیر آن نیز می‌توانید از یک میز کنسول پایه کوتاه بهره بگیرید تا زیبایی آن را بیشتر کنید.

9

با استفاده از کاغذ دیواری فضایی متمایز خلق کنید

کاغذ دیواری ها  گزینه های عالی برای افزودن بافت، الگو و جذابیت بصری به دیوار پشت تلویزیون شما هستند. تی‌وی وال را می‌توانید با کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌ها و شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون از سایر بخش‌های خانه متمایز کنید. اما توجه داشته باشید که انتخاب طرح  رنگ آن بسیار به سبک دکوراسیون خانه شما دارد.

10

طراحی نورپردازی 

برای داشتن ظاهری مدرن، نصب پنل‌های دارای نور پس زمینه می‌تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون باشد. این پانل‌ها را می‌توان برای ساطع کردن نور ملایم و محیطی سفارشی کرد و جلوه‌ای خیره کننده از نظر بصری ایجاد کرد. درخشش ملایم نه تنها به دیوار عمق می‌بخشد، بلکه با کاهش فشار چشم، تجربه مشاهده را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این، استفاده از نورپردازی برجسته مانند دیوارکوب یا نوارهای LED می‌تواند دکوراسیون دیوار را برجسته‌تر کرده و فضایی گرم و دلپذیر ایجاد کند.

11

ساخت دیوار با ام دی اف

یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه و در عین حال زیبا طراحی تی‌وال با استفاده از چوب است. چوب های ام دی اف تنوع بالایی دارند و می توان با آنها طرح های مختلفی روی دیوار ایجاد کرد. ام دی اف ها بیشتر در سبک های ساده و مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. ولی در صورت تمایل می توانید آنها را با سنگ ترکیب کنید و در خانه های سبک کلاسیک به کار ببرید.

7

استفاده قفسه‌های شناور، نصب دیوارپوش، تزیین دیوار با کناف، تزیین دیوار با سنگ و رنگ کردن تی‌وی وال از جمله دیگر مواردی است که می‌توان برای دیوار پشت تلویزیون به آن توجه کرد. یا حتی آن را بدون هیچ افزودنی و به صورت تنها روی دیوار قرار داد. اما به صورت کلی انتخاب هرکدام از گزینه‌های ذکر شده به سلیقه شما و دکوراسیون منزلتان دارد.

8

6

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی