|

با این چندتا کار آشپزخونه کوچیک رو دلباز نشون بده/ از نورپردازی تا رنگ‌بندی

چند ایده طراحی هوشمندانه می‌تواند آشپزخانه‌هایی با فضاهای تنگ و کوچک را به فضایی کارآمد و دلباز تبدیل کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگر خبری از آن حیاط و دار و درخت و حوضچه وسط حیاط خبری نیست؛ خانه‌های امروزی بیشتر به قوطی‌های کبریت شباهت دارند و ما برای زیباتر کردن آن جز چیدمان اصولی و توجه به ریزترین جزئیات همچون نورپردازی کاری از دستمان برنمی‌آید. در این خانه‌ها آشپزخانه‌های کوچکی هم تعبیه می‌شوند. آشپزخانه جزو آن دسته از فضاهایی است که بانوان بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند؛ به همین دلیل هم به زیبایی و دلباز بودن آن اهمیت بیشتری نشان می‌دهند. چند ایده طراحی هوشمندانه می‌تواند آشپزخانه‌هایی با فضاهای تنگ و کوچک را به فضایی کارآمد و دلباز تبدیل کند. در این مسیر باید به رنگ، کابینت و چیدمان‌ توجه کنید. در این مقاله در این خصوص صحبت کردیم.

3

از کابینت و کاشی یک رنگ استفاده کنید

برای اینکه آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید می‌توانید از کابینت و کاشی‌هایی با رنگ‌های یکسان بهره ببرید. سفید می‌تواند بهترین گزینه باشد و برای کانتر آن نیز بهتر است از رنگ روشن استفاده کنید. انتخاب یک کاشی براق به عمق و ابعاد آشپزخانه کمک می‌کند.

1

قفسه بندی را جایگزین کابینت کنید

قفسه بندی باز یک ایده آشپزخانه کوچک است که تمام وسایل ضروری را می‌توانید در آن جای دهید. نکته کلیدی این است که قفسه‌ها را تا حد امکان شلوغ نگه دارید و از کابینت‌های پایه برای وسایل حجیم مانند قابلمه، تابه و لوازم کوچک استفاده کنید. اگر قفسه‌های باز را با میزهای کابینت ست کنید، می‌توانید ظاهری منسجم داشته باشید.

2

رنگ‌های روشن بسیار کمک کننده است

لازم نیست فقط به این دلیل که با چیدمان آشپزخانه کوچک کار می‌کنید از رنگ چشم پوشی کنید. می‌توانید دیوارهای آشپزخانه باریک خود را با صورتی پاستلی رنگ آمیزی شده است و پشت کاشی را خاکستری براق رنگ کنید. استفاده از یک چراغ آویز برنجی چشم را به سمت بالا می‌کشد تا فضا را گسترش دهد.

4

با کابینت‌های فوقانی کم‌رنگ شپزخانه مدرن بسازید

انتخاب یک ویژگی مورد علاقه در میان این ایده‌های آشپزخانه کوچک، از جمله اجاق گاز پرآذین، چراغ‌های کانونی، کف‌های شاه ماهی و کابینت‌های دریایی غنی، دشوار است. ترکیبی از فلزات (سخت‌افزار برنجی، فولاد ضد زنگ و رنگ مشکی مات بر روی وسایل) استایل زیبایی خلق می‌کند. کابینت‌های فوقانی کم‌رنگ به دیگر جنبه‌های یک آشپزخانه مدرن و پیشرفته اجازه می‌دهند تا بدرخشند.

5

یک آشپزخانه مینیمال فضا را بزرگتر نشان می‌دهد

هنگامی که شک دارید، بهترین ایده آشپزخانه آشپزخانه کوچک، دیوارهای سفید است که به بزرگتر و روشن‌تر به نظر رسیدن فضا کمک می‌کند. کاشی موزاییکی ظریف بافت را اضافه می‌کند و کابینت‌های پایه تیره فضا را زیباتر می‌کنند.

7

نورپردازی مناسب برای دلبازتر شدن فضا

اگر آشپزخانه شما از نور طبیعی کافی بهره یک دستگاه بهره نمی‌برد باید به نورپردازی آن توجه ویژه داشته باشید. نور کانونی می‌تواند هر فضایی را بالا ببرد و آن را به محلی درخشان تبدیل می‌کند. در حالی که سفید همیشه ایده خوبی برای آشپزخانه کوچک است، کمی فلز به شکستن سطوح خنثی کمک می کند.

8

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است و نباید آن را نادیده گرفت. مواردی که پیشتر ذکر آن‌ها رفت در زیبایی هرچه بیشتر آن کمک می‌کند. در این راستا همچین می‌توانید از کابینت‌هایی با درهای شیشه‌ای بهره ببرید؛ بخشی از جزیره را به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید؛ ارتفاع کابینت‌ها را به سقف برسانید؛ سینک و گاز توکار نصب کنید و در نهایت سلیقه خود و دکوراسیون خانه را مدنظر قرار دهید تا هم آشپزخانه زیبا داشته باشید هم باب دلتان باشد و هم آن را بزرگتر جلوه دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی