|

معضلی به نام کودکان کار در استان البرز مورد بررسی نماینده مجلس

نماینده مردم کرج گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان البرز در حیطه وظایف خود باید در اجرای طرح های ساماندهی کودکان کار و خیابانی ورود کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/البرز- علیرضا عباسی در آیین روز جهانی مبارزه با کار کودکان ( دوازدهم ژوئن مصادف با ۲۲ خرداد) که در فرهنگسرای کوثر کرج برگزار شد اظهار کرد: کودک کار و کار کودک دو مقوله ای است که باید آنها را از هم تمیز داد.

عباسی افزود: کودک کار به کودکی اطلاق می شود که به یکی از اشکال کار «سبک/ سخت» و «داوطلبانه/ اجباری» جهت کسب درآمد و نه کسب توانمندی اشتغال دارد. منظور از “کار کودک” درگیر نمودن کودکان در آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی است که مانع تحصیل، آموزش و برخورداری آنان از امکانات اولیه ‌ی رشد فردی و اجتماعی‌شان می‌شود و با آسیب و بهره ‌کشی همراه است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین خاطر نشان کرد: شعار امسال سازمان ملل متحد حمایت اجتماعیِ همگانی و فراگیر برای پایان دادن به کار کودکان است.

وی تصریح کرد:ساماندهی کودکان کار و خیابانی فقط وظیفه بهزیستی نیست بلکه تمام دستگاه های اجرایی باید با هم افزایی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای ساماندهی این کودکان در زمینه وضع قوانین لازم می توانند همراهی داشته باشند.

عباسی بیان داشت: یکی از معضلات اجتماعی کودکان کار این است که ، فقط یک دستگاه متولی نیست ؛ در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع توجه می شود.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند آمار دقیقی از این کودکان در دست نیست اما بر اساس گزارش ها، بنظر می‌رسد بیشترین آمار کودکان کار، مربوط به اتباع خارجی است.

شایان ذکر است:امسال ۸۷ کودک بی سرپرست و بدسرپرست جدید در استان البرز پذیرش و از خدمات مراکز حمایتی بهزیستی این استان بهره مند شده اند.

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی