|

واکسیناسیون آمیکا

روند عجیب واکسیناسیون کرونا در آمریکا

با ورود کشور آمریکا به سال دوم بیماری فراگیر کوید 19، پیام های مختلف در مورد ساخت واکسن، باعث ایجاد آشفتگی در سراسر کشور می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جو بایدن پس از گذشت یک هفته از ریاست جمهوری خود، با اطمینان پیشبینی کرد که هر فرد آمریکایی می تواند تا فصل بهار، از واکسن جدید ساخته شده استفاده کند. 

اما در هفته چهار، این زمان تعیین شده توسط وی، به اواسط فصل تابستان رسید واین در شرایطی بود که دولت آمادگی لازم برای ساخت سومین واکسن کوید را داشت و بایدن نیز درهفته گذشته اعلام کرد که این واکسن تا ماه آوریل در دسترس گستره عموم مردم قرار خواهد گرفت. اما این پیام ها و گزارشات متفاوت در این باره با ورود کشور به سال دوم فراگیری این بیماری، سردرگمی بسیاری را در سراسر کشور به وجود آورده و توانایی دولت را برای غلبه بر تاثیرات مخرب انتشار این بیماری و تعهد خود در زمینه واکسیناسیون حداقل صد نفری در نخستین روز پخش واکسن را در حدی، به چالش کشانده است. 

بایدن نیز در این باره گفت: " با وجود تمام تلاش های ما در این زمینه و با وجود نگاه خوشبینانه بعضی افراد به این موضوع، هنوزهم بسیاری از مردم درمورد انتشار به موقع واکسن نگران اند و نگاه بد بینانه ای به این امر دارند".از این رو، در پی چالش ایجاد شده بر سر اینوضوع،؛ دولت تصمیم گرفته تا میلیون ها دوزواکسن مجاز و جدید به نام جانسون و جانسون را به بخش های ایالتی، داروخانه ها و مراکز اجتماعی کشور، منتقل کند. 

DQSKGLQJSBESFKKSQIB2KLSUC4

کاخ سفید در حقیقت مدت ها است که در حال ارزیابی این واکسن جدید به ویژه در جوامع و شهر های دارای وضعت دشوار است اما با این وجود گزارشات حاکی از این است که میزان اثرگذاری این واکسن کمتر از دو واکسن ساخته شده دیگر به نام های فایزر و مدرنا است و همین امر نیز باعث شده تا بسیاری از مردم در مورد انتخاب بهترین واکسن، دچار سردرگمی شوند و مقاقمات بهداشتی نیز در تلاش اند تا در روز های آینده واکسن جی اند جی را در کشور توزیع کننند. مارسلا نونز اسمیت، رئیس گروه ویژه کاخ سفید نیز در این باره اظهار کرد که: "هر سه واکسن ساخته شده ایمن هستند و بیشتر از آنچه که انتظار داریم می توانند در جلوگیری از این بیماری مهلک، تاثیرگذار باشند".

به علاوه، مقامات دیگر در این باره اعلام کردند که از متحدان خارجی نیز در این باره نظر خواهی کرده اند تا عقیده خود را در مورد مزایای این واکسن مطرح کنند چرا که در هفته جاری به میزان 3.9 میلیون دوز از این واکسن در سراسر ایالت متحده توزیع خواهد شد.

کاخ سفید نیز در همین راستا یک جدول داده ای از دیگر واکسن های مجاز جایگزین همانند نواواکس و آسترازنکا نام برد و خاطر نشان کرد که هیچ مورد تحت بستری در حال حاضر در بیمارستان های آمریکا وجود ندارد و یکی از مقامات در گزارشی در این باره گفت: "ما همچنان به تحقیقات و تلاش خود برای آماده سازی واکسن های قوی تر در شرایط پیشبینی نشده، ادامه می دهیم". در همین حال، بسیاری از مقامات دولت نیز با طیف وسیعی از گروه های مختلف مردم ارتباط برقرار کرده اند تا بتوانند زمینه را برای انجام واکسیناسیون گسترده طی ماه ها آتی، بیش از پیش فراهم کنند. 

e113a589c01642a64ae295a96018cf52

905d1f7a45791e3e47769b640a09845e

download

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی