|

سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی/ خانه را با چیدمان ساده به محیطی آرام‌بخش تبدیل کنید

سبک اسکاندیناوی به دلیل سادگی و طراوتی که به هر فضا می‌بخشد برای همه افراد مناسب است زیرا در هسته خود به دنبال بهبود زندگی روزمره است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی داخلی، سبک اسکاندیناوی است که از کشورهایی چون نروژ و دانمارک الهام گرفته شده است؛ مظهر سادگی است و بر عملکرد و زیبایی تاکید بسزایی دارد. درواقع این سبک به استفاده از اجناس طبیعی و رنگ‌های سفید و خاکستری تاکید می‌کند و تا اندازه‌ای به سبک مینیمال شباهت دارد؛ یعنی به همان میزان ساده و کاربردی است و در خلق فضایی آرام کمک می‌کند. این سبک به دلیل سادگی و طراوتی که به هر فضا می‌بخشد برای همه افراد مناسب است زیرا در هسته خود به دنبال بهبود زندگی روزمره است. اگر به دنبال سادگی، زیبایی، آرامش و بهره‌وری بیشتر هستید می‌توانید در استایل خانه خود از سبک اسکاندیناوی استفاده کنید.

1

اهمیت نورپردازی در سبک اسکاندیناوی

کشورهای اسکاندیناوی به ویژه زمستان از نور کمتری در روز بهره می‌برند بنابراین نورپردازی در سبک اسکاندیناوی امری مهم کلیدی است. استفاده از نور مناسب و ایجاد تعادل برای استفاده از نور طبیعی و مصنوعی اهمیت بسیاری دارد. در این راستا از پنجره‌های بزرگ، چراغ‌های ساده و نورپردازی‌ای کاربردی متناسب با فضای داخلی خانه استفاد می‌شود.

2

استفاده از پالت رنگی خنثی

رنگ‌های خنثی پایه و اساس طراحی اسکاندیناوی هستند زیرا همانطور که گفته شد نور طبیعی در خانه‌های شمال اروپا نادر است؛ اما رنگ می‌تواند به عنوان یک عنصر مهم در روشنتر شدن فضا عمل کند. رنگ‌های الهام رفته شده از طبیعت بسیار کمک کننده هستند. اما به طور کلی رنگ‌های اصلی این سبک، سفید، خاکستری، قهوه‌ای، قرمز و آبی را شامل می‌شود. با استفاده از این رنگ‌ها که ترکیبی از رنگ‌های گرم و خنثی هستند می‌توانید آرامش و تعادل را در کنار روشنایی بیشتر به خانه ببرید.

8

چیدمان؛ نکته کلیدی در طراحی به سبک اسکاندیناوی

نورپردازی مناسب نحوه چیدمان وسایل نیز باید به‌گونه‌ای باشد تا نور بیشتری بازتاب پیدا کند. بدین صورت که فرش به دیوار چسبانده نمی‌شود و از کفپوش‌هایی با رنگ روشن همچون سفید استفاده می‌شود تا فضا را روشنتر جلوه دهد. 

4

راحتی نقطه اوج سبک اسکاندیناوی

در این سبک مبلمان نیز کاربردی و راحت هستند؛ استفاده از ترکیب چند عنصر، طرح‌های ساده و شیکی ایجاد می‌کنند. مثلاً، یک میز با پایه‌های چوبی و صفحه شیشه‌ای یا یک صندلی با پایه‌های چوبی و صندلی از پارچه با طرح هندسی. در کل، مبلمان در این سبک طراحی داخلی ، با طرح های ساده، کاربردی و مناسب برای محیط زندگی، طراحی می‌شوند.

6

استفاده از وسایل دکوری

همانطور که قبلا گفته شد سبک اسکاندیناوی بر عملکرد تمرکز دارد؛ به همین دلیل نیز در دکوراسیون خانه با این سبک از وسایلی کاربردی استفاده می‌شود که ظاهری دنج و آرام ایجاد می‌کند. به عنوان مثال بهره از چند گلدان طبیعی، یک میز قهوه یا یک مجسمه در سبک مینیمال می‌تواند یک اتاق را کامل کند. توجه داشته باشید نکته کلیدی استفاده از حداقل دکوراسیون است که به صورت استراتژیک برای زنده کردن یک فضای ساده استفاده می‌‍شود.

7

انسان‌ها به طور طبیعی به سمت پالت‌های رنگی ارگانیک، طرح‌های تسکین دهنده و ارتباط با طبیعت جذب می‌شوند، به همین دلیل است که طراحی اسکاندیناوی برای دهه‌ها محبوبیت خود را حفظ کرده است. دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی بر عملکرد و مینیمالیسم تمرکز دارد و سبک زندگی ساده به افراد آرامش و احساس آرامش می‌دهد. وقتی به محبوب‌ترین سبک‌های طراحی در طول سال‌ها نگاه می‌کنید، خواهید دید که سبک‌هایی که ماندگار هستند همان‌هایی هستند که به ما احساس آرامش و آرامش می‌دهند. آنهایی که به تمرکز، خلاقیت، آرامش و خواب کمک می‌کنند. طراحی اسکاندیناوی، با زیبایی‌شناسی خنثی و نامرتب‌اش، ما را در تمام جنبه‌های زندگی‌مان پشتیبانی می‌کند.

5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی