|

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی / وقتی ندونی چی به چیه میکنن تو پاچت پوستتم لک میشه

اگر قصد خرید ضد آفتاب دارید، بهترین کار اینه که ابتدا با روش های تشخیص اصل و فیک آشنا بشید تا بهترین انتخاب رو داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میشه خدارو شکر کرد که تو این چند ساله دیگه خیلی از خانوما استفاده از کرم ضد آفتاب رو جدی گرفتن و واسه سالم بودن پوستشون کمی تا قسمتی میجنگن. خب یکی بیشتر و دیگری کمتر! به همین دلیل به طبع فروش محصولات پوستی مثل ضد آفتاب هم خیلی بیشتر شده و در همین راستا هستن شرکت های غیر اصلی که محصولات بی کیفیت رو روانه بازار کردن. جالبه که برخی از این محصولات اونقدری شبیه به اصلشون هستن که اصلا شخص متوجه نمیشه اینی که خریده اصله یا فیک! به همین دلیل ما اومدیم و در رابطه با تشخیص اصل و تقلبی بودن کرم ضد آفتاب صحبت کردیم. باید ها و نباید هایی که هر خانومی بدونه خیلی بهتره! پس با ما همراه باشید.

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب اصل چیه؟

تا به حال با ها شده که جنس هایی رو در بازار دیده ای که قیمتی پایین تر دارن و این اصلا بر این معنا نیست که اون جنس اصله و آقای مغازه دار داره به شما تخفیف میده خیر! بلکه اون جنس تقلبیه و حالا جدا از بحث قیمتش، گاهی اونقدر بی کیفیت هستن که میتونن عوارض بدی همچون بروز بیماری های پوستی مثل کهیر، اگزما، جوش و حتی سرطان داشته باشن! در واقع استفاده از جنس فیک نه تنها اون موردی که ما میخوایم رو بهمون میرسونه و محافظتی از پوست نداره، بلکه ممکنه با آسیب های جبران ناپذیری هم همراه بشه. اما چطور میشه فرق اصل و فیک رو فهمید؟ 

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

به قیمتش دقت کن! واقعا مهمه

محصولات به این شکل هستن که وارداتی، صادراتی و یا تولید داخلی هستن. اگر با محصولی که تولید داخل هستش روبرو شدین که قیمت پایین تری نسبت به اون خارجیه داره، فکر نکنید که لزوما کیفیتش پایین تره، خیر!چرا که اکثر محصولات داخلی قیمت پایین تری دارند.

اما اگر با یه محصول قیمت پایین وارداتی مواجه شدید که قیمتش خیلی پایین تر از قیمت های ثبت شده داخل سایت های معتبر هست، شک نکنید که اون محصول فیکه! چنین کرم هایی اغلب در مراقبت ضعیف عمل میکنن چرا که تو ترکیباتشون از مواد پر کننده (Filler) استفاده شده و درصد فعال اونا خیلی کمه!

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

به فرمولاسیون ضد آفتاب توجه کن؛ بلد نیستی؟ یادت میدم

اینکه ترکیبات داخل کرم چی باشه خب اهمیت بسیار بالای داره. اما همه افراد نمیدونن چی به چیه که! بنابراین توصیه ما به شما اینه که به ترکیبات نوشته شده رو محصول دقت کنید و اگر اسمی از موادی مثل سرب، آرسنیک و جیوه اومده بود بدونید که اون کرم غیر اصله! از طرفی هم خیلی از تولید کنندگان جنس فیک برای پیچوندن برچسب ترکیبات نمیزنن که خب در این صورت اگر دیدین اون محصول برچسب مورد نظر رو نداشت از فیک بودنش مطمئن بشید.

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

به تاریخ انقضاش دقت کن؛ اگه تاریخ گذشته باشه چه شکلیه؟

حتما قبل از خرید محصول مورد نظرتون به تاریخ انقضایی که داره توجه کنید. اگر تاریخ گذشته بود یا اینکه نزدیک به گذشتن بود خریداری نکنید. البته که برخی هم برمیدارن تاریخ نوشته شده رو محصول رو تغییر میدن و تاریخ جدید میزنن، اما شما هم راهی برای تشخیص دارید که به شکل زیر می باشد. 

- ضد آفتاب‌ های تاریخ گذشته اغلب خیلی رقیق و آبکی هستند و بافت یک دستی ندارند.

- اگر کرم ضد آفتاب بوی نامطبوعی شبیه به بوی ترشیدگی داشت، به احتمال خیلی زیاد تاریخش گذشته و قابل استفاده نیست.

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

بسته بندی ضد آفتاب غیر اصل و اصل

برای اینکه بتونید تشخیص بدید یه ضد آفتاب اصله یا فیک، بهتره که برید اصلش رو با دقت ببینید. مثلا ضد آفتاب لافارر رو سرچ کنید و کاملا با ظاهرش آشنا بشید. بعد بیا خرید به نکاتی که کرم اصل داشته دقت کنید و ببینید این کرم هم دار یا خیر!

یادتون نره که معمولا جعبه ضد آفتاب های تقلبی کیفیت پایینی دارن و با فونت نوشتاری و لوگو و طراحی کمی متفاوت از اصل تولید میشن.

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

تفاوت بافت و رنگ و عطر ضد آفتاب

یافت ضد آفتاب اصل یکدست و سبکه و راحت 6 ساعت روی پوست میمونه در حالی که فیک ها اینچنی نیستن و احساس سنگینی و چربی شما رو اذیت میکنه. از طرفی هم ضد آفتاب های فیک ممکنه رنگ و کارایی بیشتری داشته باشن. مثلا یه کرم اصل فقط یه بی رنگ رو داشته باشه در حالی که شما برید مغازه ببینید از اون جنس چند رنگ در اختیار شما گذاشته که خب در این شرایط قطعا اون جنس تقلبیه. یکی دیگه از راه های تشخیص اینه که کمی از ضد آفتاب رو بر روی دست خود تست کنید و اگر بوی ترشی یا تندی داشت بدونید که اون محصول اصل نیست. 

تشخیص ضد آفتاب اصل از تقلبی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی